Autentificare:

Gustos și sănătos: legume și fructe congelate

 Legumele și fructele congelate pot fi la fel de sănătoase ca și cele proaspete. E important ca acestea să fie păstrate corespunzător.

Multe fructe și legume care au trecut procedura de congelare, pot fi chiar mai sănătoase și mai gustoase decât cele conservate sau proaspete. Este important, desigur, să cumpărăm produse alimentare care au un termen de valabilitate afișat, și care nu zac în frigider de o jumătate de an. Și nu uitați să păstrați pachetele ermetic închise, chiar și după folosirea produselor.

1. Porumbul 

Porumbul congelat este cu mult mai folositor decât cel conservat. Nivelul de luteină care protejează vederea noastră, poate fi cu 118 % mai mare decât în cel din borcane. Dar să nu-l păstrați în frigider mai mult de jumatate de an, pentru ca în caz contrar nu veți obține un rezultat pozitiv. 

2. Mazărea 

Activitatea antioxidanților în boabele congelate este mai mare, și ca rezultat, acestea ne pot proteja de cancer. În cele din urmă, 100 g de mazăre reprezintă aproape jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina C. Conform datelor Universității din California, chiar și peste un an, la o temperatură scăzută, mazărea va pierde doar o zecime din proprietățile sale benefice. 

3. Spanac 

Specialiștii polonezi menționează că: spanacul congelat conține mai mult calciu decât cel proaspăt. Gatiți-l la aburi pentru a beneficia și de antioxidanții din el, recomandă cercetătorii italieni. După trei luni în congelator, se reduce prompt acidul folic din spanac, care ne protejează de bolile cardiovasculare. 

4. Afinele 

Care este beneficiul lor? Reprezintă o sursă excelentă de flavonoide, care ne protejează de cancer și bolile inimii. Cercetătorii români susțin că afinele congelate sunt la fel de bogate în substanțe nutritive necesare organismului ca și cele proaspete. Dacă doriți să le dezghețați, puneți-le pentru un minut în cuptorul cu microunde - astfel, conform datelor Universității din Carolina de Nord, numărul  de flavonoide va crește. Nu le păstrați în frigider mai mult de patru luni.  

5. Vișinele

  

Conform rapoartelor Journal of Food Science, vișinele congelate sunt mai bogate în antioxidanți antociani decât cele congelate. În cazul când le păstrați mai mult decât se cuvine, riscați să rămâneți cu un produs inutil. 25% de nutrienți se reduc deja după trei luni.

comments powered by Disqus