Autentificare:

Fashion Soiree - evenimentul cu stil și culoare

     „DIN INIMĂ - Branduri de Moldova” a ieșit din tiparele de sezon și a completat seria de evenimente tradiționale de promovare a brandurilor autohtone cu o seară dedicată ținutelor de vară – Fashion Soiree. Astfel, pe 7 iunie, sub umbrela „Branduri DIN INIMĂ”, 11  branduri 100% autohtone și-au prezentat cu mândrie colecțiile estivale, în premieră, în aer liber, pe aleea verde din fața hotelului Jolly Alon. Evenimentul de comunitate a fost organizat de Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS), cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.

 

Monica Babuc, ministra Culturii a Republicii Moldova, model: „Port cu drag brandurile moldovenești și le recomand tuturor, nu din fals patriotism, ci pentru faptul că designerii noștri sunt extrem de creativi și extrem de diferiți. La ei poți găsi întotdeauna ținute pentru diverse ocazii și gusturi.”

Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova: „Urmărim cu plăcere succesul de care se bucură brandurile autohtone, inclusiv datorită campaniilor de promovare susținute de USAID, prin care am reuşit să schimbăm faţa industriei ușoare din Moldova. Datorită evenimentelor din domeniu, cum este „Din inimă Fashion Soiree”, am reuşit să schimbăm percepţia cetăţenilor faţă de această industrie şi să-i convingem că în Moldova pot fi create produse de calitate, care pot concura de la egal la egal cu cele din străinătate. De fapt, astăzi, brandurile autohtone nu sunt apreciate doar la nivel local, faima lor a trecut hotarele țării, acestea devenind tot mai cunoscute și mai solicitate.”

Prezentarea de modă a fost un spectacol impresionant, inclusiv datorită modelelor care poartă branduri autohtone cu mândrie și în afara scenei. Cele care au prezentat publicului larg colecțiile de vară au fost persoane publice precum ministra Culturii Monica Babuc, fosta ambasadoare SUA în Moldova Heather Hodges, Luminița Suveica, director la Centrul Național de Sănătate Publică, ș.a. Au defilat pe scena Fashion Soiree și mai multe femei de afaceri precum Daniela Guma, Lucia Berdos, Sanda Diviricean, Tatiana Lujanscaia, Olesea Ghilaș, Carolina Tampiza, Cristina Frolov, Ruxanda Lipcan, Angela Chelaru, Elena Oleinic, Angela Iurcu, Eleonora Pripa, etc.  De altfel, pentru o seară, au fost modele și jurnalistele Lia Ciutac, Cristina Aramă, Iuliana Mamaliga, Nadia Darie, Xenia Bugneac, Olya Bux, Victoria Cușnir și Dorina Gherganov.

Eliza Fratea, Director Executiv al Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS): „Industria noastră ușoară a prins aripi în ultimii ani, avem designeri talentați și avem ce arăta lumii. Dacă până acum organizam evenimente de acest gen doar primăvara și toamna, am constatat că există o cerere și pentru sezonul estival, rochii de vară, rochii de coctail, de seară, rochii vaporoase, mătase fină. Toate au fost prezentate într-o atmosferă selectă, de oameni care susțin cu tot sufletul aceste branduri. La Fashion Soiree am pus accent pe comunitate. Dacă la evenimentele precedente au defilat modele profesioniste, acum am revenit la prezentările de modă cu participarea femeilor active în viața publică a Moldovei, care sunt mândre să poarte haine de brand autohton zi de zi.”

Materiale fluide și vaporoase, forme inspirate și culori pline de viață pentru orice caracter au bucurat publicul dornic de colecții proaspete de vară. Creatorii de modă au uimit prin combinații neașteptate, decizii îndrăznețe și accesorizări discrete sau neordinare, look-uri colorate și opulente.

Dorina Gherganov, prezentatoare TV,  model: „Avem designeri foarte talentați, care cunosc specificul și gusturile femeilor din Republica Moldova. Pentru mine este o onoare să particip la un astfel de eveniment, care este unul foarte binevenit în țara noastră pentru promovarea creațiilor designerilor autohtoni.”

Stela Ciobanu, top manager, model: „Este o prezentare superbă, într-un nou format, open air, ceea ce dă un accent mai inovativ acestui eveniment. M-am simțit extraordinar, nu este prima mea experiență. Am purtat cu o deosbită satisfacție colecția Iuliei, care mă reprezintă, și consider că designerii autohtoni vor avea un cuvânt de spus în moda europeană în viitorul apropiat.”

Lucia Berdos, antreprenoare, model: „M-am simțit minunat, am avut niște ținute extraordinare. De fiecare dată când ieși pe podium ai emoții deosebite, emoții de bucurie pentru că suntem aici, la noi acasă. Susținem brandurile autohtone, în spatele cărora sunt niște oameni talentați care muncesc cu multă afecțiune, cu multă dragoste - într-adevăr „din inimă”.”

 

 

Eva Elena, fotograf de modă, model: „Nu este prima dată când particip, dar e prima dată când acest eveniment este open air, ceea ce mi se pare foarte frumos. E început de vară și ținutele sunt frumoase și vaporoase și se potrivesc minunat cu vremea de afară.”

Fashion Soiree a întrunit designerii consacrați, cu branduri deja cunoscute, precum Georgette, Ionel, Julia Allert, Creme Brulee, Divero, Ludmila Storojuc, Eho, Alina Bradu și Premiera Dona. La eveniment nu au lipsit nici tinerii creatori, care au cucerit publicul prin originalitate și ingeniozitate. Astfel, sub același brand „DIN INIMĂ”, și-au prezentat colecțiile de vară și tinerii designerii de la Katea Gri și Vivi Art Boutique.

Geta Mir, designer: Colecția noastră eset una de cocktail, cu 14 modele pe care noi le prezentăm. Toate sunt menite pentru ocazii speciale, pentru persoane cărora le place ceva mai vaporos, mai lung sau până la genunchi, pentru diferite siluete - drepte, largi, vaporoase. Am ales culorile alb, verde, lila, iar accentul l-am pus anume pe lila, ca fiind culoarea acestei veri.”

Alina Bradu, designer: „Acest eveniment este foarte important pentru industria ușoară și noi de fiecare dată participăm cu drag. Suntem un brand „Din inimă”.”

Natalia Pînzaru, designer: „Participăm la evenimentele „Din inimă” deja de 3 ani. În timpul prezentării colecțiilor întotdeauna îmi fac multe emoții și griji, întotdeauna vreau să văd cum arată rochiile, pentru că fiecare din ele îmi este dragă în felul său. Atunci când vezi rezultatul final al lucrului tău, desigur că ai emoții foarte mari.”

 

 

Despre proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” 

Proiectul  „Din Inimă. Branduri de Moldova” a fost lansat în 2012 de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a proiectului USAID CEED IIși 12 companii autohtone din industria ușoară. O mare parte dintre acești producători au fost asistaţi de proiectul USAID CEED II şi în consolidarea mărcilor proprii, dezvoltarea abilităților de design a colecțiilor și a capacităților de marketing. Cu suportul USAID au fost create circa 70 de branduri autohtone, care cooperează între ele pentru extinderea rețelei de magazine și pentru deschiderea de magazine multi-brand. Proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova”oferă viziunea că o creștere durabilă a industriei ușoare poate fi atinsă doar prin stimularea producătorilor de a trece de la schemele de producție cu valoare adăugată joasă la modele cu valoare adăugată înaltă.

comments powered by Disqus